Saturday, December 3, 2011

Karnival Pelancongan Tarian Cuti-cuti 1 Malaysia 2011

Hey assalamualaikum,

Today ada karnival pelancongan cuti-cuti 1 malaysia at Dataran Merdeka, KL. About 15 000 orang yg participate dalam event ni. Karnival ni dirasmikan oleh Dato' Sri Dr. Ng Yen Yen. Err k aku tk reti nk sebut nama dia lol :p

Pagi tu pukul 4 kitorang kena bangun dah, pehh dapat tidur 2 jam je kot malam tu. Then siap siap terus gerak pergi depan muzium shah alam tu. Dengan baju kuning kitorang yg menyerlah gila mcm bersih tu kitorang pun duduk ah lepak situ. Tk lama agaknya tunggu bas, pukul 5 kitorang dah sampai dah kat situ. Pukul 6 baru bas sampai. Siot betul -___-

Muka baru bangun tidur lol :p

Tunggu bas

Bas kitorang, k aku kat belakang sekali kedua dari kanan :D

Whoaaa gelap lagi kot time ni hihi 


Kitorang sampai dataran about 6.30 am kot, sbb time tu gelap lagi. Then berdiri je lah sampai dah terang. Sementara tunggu Datin Paduka Seri Rosmah Mansor sampai, kitorang buat latihan dulu, kot kot ada yg dah lupa ke kan :p

Time semua dah sampai tu sumpah aku tension gila sbb aku dah elok elok sampai awal dpt duduk depan sekali, lastlast suka hati mak datuk diorang je ambik tempat kitorang cibai betul -.- Dah tu ruang kecik gila, muat agaknya nak menari hehhh :/




Time ni belum start menari lagi

Then Datin Rosmah bagi speech, then Dato' Ng Yen Yen pulak rasmikan. Dalam 8.15 baru kitorang start menari. K sumpah best gila menari ramai ramai then nyanyi sama sama pehhhh aku semangat gila k haha :p
Mula mula tarian org melayu, ada joget, silat dgn lagi satu tk ingat pulak, kedua tarian org cina, ketiga tarian org sabah, keempat tarian org india, kelima tarian org sarawak, keenam tarian org asli *k ni tarian fav aku haha*, ketujuh tarian org siam, then tarian zapin *k i hate this, susah gila nk menari*, and the last one finale lagu cuti cuti malaysia, dia mixed semua tarian td. Best gila, sangat happening :D


K muka penat, lol buruk gila :p



Lepas je menari kitorang terus gerak pergi jalan Tar, okay serious tu first time aku pergi sana. Before ni aku dgr je kot org cerita apa semua. K sangat rambang mata aku jalan kat sana lol, dah lah aku bawak 50 ringgit je. Tp aku tk beli pape pun, malas kot nk jalan dah lah kaki sakit pakai kasut, aku terus beli selipar kt sana hihi :D

Around 11 am kitorang dah gerak balik shah alam, sumpah sedap weh tidur dalam bas. Tahu tahu je dah sampai shah alam. Haha k that's all for today, boiii :D


Trainer kitorang, aunty rene







Kalau suka sila lah like , thank you :)